Nástěnka blogu

Chceš se mě na něco zeptat TADY
Reklamy SEM /

Nechť je tento blog ponechán a zakonzervován pro příští generace ve stavu v jakém je. Třeba někoho ještě dodatečně potěší. Na mazání ho nemám srdce.

Můj email : lilliinka@email.cz

Nashledanou v příštím životě! (jak by řekl Desmond ze Ztracených) :)

24.7. - Hrad versus propast

22. října 2012 v 14:33 | lilliinka |  About me
Rodiče si na 3 dny vzali dovolenou, a tak jsme vyrazili na Moravu. Naším cílem byl hrad Perštejn. Nejdřív se však zmíním o cestě. Konečně jsme vyrazili s jěště čerstvým a do nebe vychvalujicím přístrojem: navigací. Tedy vlastně mobilem s mapami. Jenže i takovýto rádoy přístroj dokáže zklamat a v naší "péči" se í malinko zamotala hlava, takže jmse dopadli stejně jako kdybychom žádnou navigaci neměli. Tedy s mapou v ruce. S velkou slávou a půl hodinouvou zajížďkou jsme ale dorazli na hrad. Tam se nám poštěstilo dostat nepříjmnou průvodkyni, která nám spatra oznámila, že na hradě se nefotí a to ani, když jsme byli ve venkovním prostředí a taky,, abychom našlapovali jen na koberce jako kdybychom byli malí děti a nebylo to dostatečně jasné. Musím přiznat, že mě to naštvalo natolik že jsem zbytek prohlídky vypadala jako kyselý citron, prototže, když mě někdo naštve hned na začátku úplně zbytečnými kecy je pak těžké užívat si něco, co vás za normálních okolností baví. Přednáška byla uspávajicí a to, že se na hradě točili nějaké pohádk nám řečeno nebylo a kdybych si to už předtím nevyhledala na netu, tak prostě nevím pro mě to nejhlavnější. Vzheledm k tomu, že jsem Perštejn chtěla navštívit už dávno jsem si něco zjistila a byla jsem natěšená jao maé dítě jdoucí poprvé do školy, přičemž stejně jako já neví do čeho jde. Ale to už sem nijak nepatří. Proto o hradě jsme ještě jeli navštívit propast Macochu. Myslím, že každý, co to je, kdo by nevěděl, tak pro jistotu: je to njvětší propast (resp. Nejhlubší) v ČR a potažmo i v celé střední Evrpopě. Kdo to netuší ( a věřím, že je hodně takových lidí i já to nevěděla) tak tady jsem vámm ve zkratce napsal pověst, která se váže ke jmnu této chlouby České republiky:
Macocha je nářečně macecha. Bylo nebylo žil muž se synem Martínkem, který si vzala svou iž druhou ženu. Macecha neměla Martínka ráda,a proto ho vylákala do lesa na borůvky a srazila ho do propasti. Martínek se vša zachránil a byl nalezen (teď už si nepamatuji kým). Zachránci, když zjistili, co se stalo, popadli milou macechu a hodili ji do nitra propasti jako trest. Ta už takové štěstí neměla a tak se zabila. Od té doby nese propast jméno

Vevitř byla tedy pěkná kosa a vzhledem k teplému dnu na povchu to byl pro můj organismus velký šok. Ale ta nádhera za to stojí. Opravdu si pak připadáte jako v pohádce nebo někde ve fantazii. Ty nádherné dlouhé krápníky a plavba v lodičkách po řece Punkvě s poutavým vyprávěním rozhodně stojí i za nějakou případnou rýmu nebo horečku.
Pod textem jsou obrázky, bohužel jen z netu, a ne moji vlastní tvorbě. Pokud by jste i přesto chtěli kopírovat mají obrázky svoje zdroje. Takže i s nimi ano?

1 člověk ohodnotil tento článek.

Komentáře

1 Lilly Lilly | 22. října 2012 v 16:05 | Reagovat

hezký, taky bych se tam chtěla podívat - na hrad teda,
do propasti ne, kdo ví, zdali by mě někdo neshodil dolů místo Martínka... O_O  :-(

2 Vicky Vicky | E-mail | Web | 22. října 2012 v 17:00 | Reagovat

Hrady, zámky..., nic pro mě :-D Tedy, líbí se mi tam, ale ne když mám průvodce a musím poslouchat všechnu tu historii... :D Ale Macochu bych ráda viděla :) Ta pověst je zajímavá a i přes svůj strach z výšek bych se tam ráda podívala :) Moc pěkný článek a hezké obrázky :)

3 Renny♥ Renny♥ | Web | 22. října 2012 v 18:46 | Reagovat

Taky mě naštvou zbytečný řeči, který už dávno vim a po celou dobu jsem pak mrzutá a přitom bych si to měla užívat. Ale že jste nesměli fotit ani ve venkovních prostorách je divný.

4 knihofil18 knihofil18 | Web | 22. října 2012 v 21:07 | Reagovat

Rada by som to niekedy navštívila... aj ja by som sa chcela cítiť ako vo fantízii.

5 Zoey Zoey | Web | 23. října 2012 v 15:32 | Reagovat

Páni, nikdy jsem na Perštejnu nebyla(nebo si to nepamatuju8))ale hrozně ráda bych to tam navštívila. Ta pověst je velmi zajímavá a taková tajuplná8)
Nikdy jsem se na Macochu podívat nebyla ale vím že to tam je nádherné8)A to po té řece Punkvě bych si s největší radostí užila8)
Úplně chápu že ti takové zbytečné kecy zkazí náladu. Mě se to taky stává a bohužel dost často, průvodci si totiž zřejmě myslí že to musí říkat, no8)Aby byli důležitý8)Pravdou je, že to asi musí říkat kvůli tomu že jsou na to nějak vázaný :-?
Povedený článek8)

6 Lilly Lilly | 23. října 2012 v 15:42 | Reagovat

trochu ti to objasním
Adam je Kamilin "ex", který jí podřezal ty žíly :)
A Ema není nijak extra důležitá, ale dělá si zálusk na Dominika, který se s ní rozešel :)

7 Deny Deny | E-mail | Web | 23. října 2012 v 19:19 | Reagovat

Pověst jsem kdysi slyšela někde ve škole.
Jinak to muselo být hrozně fajn. I když ta průvodkyně... mnom, nechtěla bych :D
Škoda, že tam nejsou tvé fotky mno :/

8 Aravis Aravis | Web | 24. října 2012 v 14:49 | Reagovat

Macocha je úžasná :)) Byla jsem tam už hodněkrát, ale klidně bych jela znova. Takovéhle jeskyně mě nikdy neomrzí. Mít tak jednu někde poblíž...

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.